• image/jpeg;;;1950s.jpg1950s
  • image/jpeg;;;1960s.jpg1960s
  • image/jpeg;;;1970s.jpg1970s
  • image/jpeg;;;1980s.jpg1980s
  • image/jpeg;;;1990s.jpg1990s
  • image/jpeg;;;2000s.jpg2000s
  • image/jpeg;;;mini.jpg2010s

1950s

 


Jaren 50 Oprichting van Amway in Ada, Michigan. Oprichters Jay Van Andel en Rich DeVos verzinnen de naam Amway, een afkorting van “American Way” (de Amerikaanse manier).

   

 

1959 Amway introduceert zijn eerste product: Liquid Organic Cleaner, een van de eerste biologisch afbreekbare, geconcentreerde allesreinigers ter wereld. Liquid Organic Cleaner wordt zeer goed verkocht en geeft de aanzet voor ons legaat, dat wij onze verantwoordelijkheid voor de aarde serieus nemen.

1960s

 


Jaren 60 De bedrijfsfilosofie van Amway begint zich uit te breiden, zowel in geografisch opzicht als qua omzet en productaanbod.

   

 


In oktober 1962 opent Amway zijn eerste buitenlandse kantoor in London, Ontario (Canada). Dit zou het tweede land zijn van de 80 landen en gebieden waar Amway zich uiteindelijk zou vestigen.

   





1967 Amway behaalt een omzet van 50 miljoen dollar.

   


1968 Het merk Artistry maakt zijn debuut met 11 producten en 37 tinten. Artistry zou later uitgroeien tot een van de vijf meest verkochte merken premium huidverzorgingsproducten*.

*Source: Euromonitor International Limited; www.euromonitor.com/amway-claims

1970s

 


Jaren 70 Amway koopt Nutrilite, voegt nog acht buitenlandse markten toe en breidt het wereldhoofdkantoor uit naar bijna een miljoen vierkante voet (bijna 93000 m2).

   

 

1971 Amway opent zijn eerste overzeese kantoor in Sydney, Australië. Waarom Australië? Zoals onze medeoprichter Rich DeVos het omschreef: “Het was het verste weg, dus we zeiden: als het daar werkt, dan zal het wellicht elders ook werken.” Medeoprichter Jay Van Andel verricht baanbrekend werk.

   

 



Het eerste Europese Amway kantoor wordt geopend in Milton Keynes, Buckinghamshire, Groot-Brittannië.

1980s

 


1980 De Amway Opportunity bereikt nog 20 landen dankzij de ruim 1 miljoen distributeurs.

   

 

1981 Opening van het Amway Grand Plaza Hotel in Grand Rapids, Michigan, VS. Dit viersterrenhotel met 682 kamers wordt een van de veelzeggende katalysatoren voor de verbetering en groei van deze gemeente in West Michigan.

   

 



1984 Amway viert zijn 25-jarig jubileum.

1990s

 

Jaren 90 Amway breidt uit naar nog 33 markten elders in de wereld, waaronder China en Zuid-Afrika (weergegeven). Dankzij de inspanningen van onze distributeurs, medewerkers en partners overal ter wereld wordt Amway in dit decennium meer dan twee keer zo groot.

2000s

 


Jaren 2000 Het nieuwe milennium brengt nieuwe partnerschappen, innovaties en nieuwe inspanningen om Amway te helpen bij het verwezenlijken van de visie Mensen helpen een beter leven te leiden.

   

 

2003 De Amway One by One campagne voor kinderen gaat van start. De middelen van de gehele Amway organisatie worden gecombineerd en ingezet om een verschil te maken in de levens van kinderen overal ter wereld.

   

 

2006 Nutrilite opent het Center of Optimal Health. Dit in Californië gevestigde instituut vertegenwoordigt een wereldwijd samenwerkingsverband van deskundigen, die zich inzetten om mensen te helpen een optimale gezondheid te bereiken.

   

 

2009 Amway UK opent een Flagship Experience Centre (FEC) in Londen, waar Amway producten kunnen worden gekocht en waar ARTISTRY en beautycycle makeovers worden gegeven. Ook biedt het Experience Center plaats aan een café, zakelijke lounge en trainingsfaciliteiten.

2010s


2010 Opening van het Amway Center. Dit sport- en recreatiecomplex in het centrum van Orlando, Florida, VS biedt plaats aan 20.000 toeschouwers. Het Amway Center is de thuisbasis van het NBA-basketbalteam Orlando Magic.

Amway opent een Business Center nabij Krakau, Polen waar IT, finance en marketing diensten worden geleverd aan de Europese Amway filialen.