Jaren 50

Vriendschap en Mogelijkheden

Jay Van Andel en Rich DeVos richtten hun bedrijf op in de jaren '50 en verkochten de NUTRILITE™ voedingssupplementen deur aan deur. Wat ze toen ontdekten, geldt vandaag de dag nog steeds - dat mensen en relaties aan de kern liggen van elk succesvol bedrijf. Ze wonnen het vertrouwen van hun klanten en zo groeide hun vitaminenbedrijf. In 1959 zochten Rich, Jay en enkele businesspartners nieuwe productideeën om hun bedrijf uit te breiden. Het resultaat was Amway's eerste Home Care product, dat vandaag L.O.C.™ (Liquid Organic Cleaner) Veelzijdige Reiniger heet. Het was onmiddellijk een succesverhaal dat een hele nieuwe wereld vol mogelijkheden opende.

Jaren 60

Een Bedrijfsmodel is geboren

Jay Van Andel en Rich DeVos wilden hun pas gevonden succes delen met anderen die hun waarden en visie deelden. Ze creëerden een uniek Bedrijfsmodel waarmee anderen zich bij Amway konden aansluiten en konden delen in de voordelen van de groeiende onderneming. Het werd een model voor beloning en erkenning dat verder ontwikkeld wordt op de wereldwijde Amway-markten.

Amway's Home Care producten, waaronder het nieuwe SA8™ Wasmiddel, zijn goed verkopende artikelen. Binnen enkele jaren telde het bedrijf meer dan 700 werknemers, 200 exclusieve producten en meer dan 100.000 distributeurs. De jaarlijkse omzet van Amway steeg bliksemsnel en bedroeg voor het eerst meer dan 500.000 US $ (geschatte verkoop).

Jaren 70

Wereldwijde groei

Overtuigd door onze waarden, toewijding en het potentieel van onze Zakelijke Mogelijkheid, sloten meer en meer mensen zich aan bij de Amway familie. In het midden van de jaren 70 legden Amway vrachtwagens meer dan 5,23 miljoen kilometer per jaar af om producten naar miljoenen distributeurs te verzenden.

De onderneming breidde zich uit in het buitenland en opende markten in acht landen op drie continenten. Amway werd in 1971 gelanceerd in Australië, snel gevolg door Europa, Hong Kong en Maleisië in 1975. Amway Japan Limited (AJL), opgericht te Tokio in 1979 werd al snel een van Amway's grootste markten.

Jaren 80

Meer dan $ 1 miljard en volop in uitbreiding

Amway's toewijding op het gebied van gezondheid en voeding leidde ertoe dat het bedrijf een pionier werd in waterbehandelingssystemen, met uiterst succesvolle resultaten. Zuiver water is een enorme uitdaging voor velen wereldwijd, en dit probleem speelde een grote rol in Amway's onderzoek en ontwikkeling. Amway's productlijn voor waterbehandeling - eSpring™ - is nog steeds de koploper op de huidige wereldmarkt.

De geschatte verkoopomzet bereikte voor het eerst 1 miljard US $. Amway breidde zijn hoofdkwartier uit in Ada, Michigan, en bouwde een nieuwe cosmeticafabriek waar de ARTISTRY™ producten ontwikkeld en geproduceerd werden.

Jaren 90

Familiezaken

Steve Van Andel en Doug DeVos volgden in hun vaders voetstappen en volgden hen op als Chairman en President van Amway, waarmee ze het succes van hun ouders voortzetten. In de jaren 90 ging de uitbreiding verder met een geschatte verkoopomzet van maar liefst 5 miljard US $.

Om de merkbekendheid te bevorderen, sponsorde Amway Japan in 1998 de Olympische winterspelen van Nagano in Japan. Amway's regionale en nationale filialen bleven wereldwijd hun distributeurs ondersteunen met de lancering van e-commerce websites die de Amway Zakelijke Mogelijkheid op het internet uitbreiden.

Jaren 2000

Amway is een succesvol bedrijf met een omzet van meerdere miljarden dollar per jaar dat mensen betere levensomstandigheden biedt in meer dan 80 internationale markten en regio's. AMWAY™ producten worden wereldwijd gedistribueerd via meer dan 3 miljoen onafhankelijke Amway Business Owners (ABO's), waarvan 500.000 in Europa.

Amway is momenteel actief in 28 Europese landen.

Onze visie is de levens van mensen te helpen verbeteren. Amway is een unieke wereldwijde gemeenschap van zorg en samenwerking, en we zijn enorm trots op de principes, de mensen en de producten waarmee we een positieve rol kunnen spelen in de levens van zoveel mensen over de hele wereld.

Ajax-fout

Er is een probleem opgetreden tijdens de communicatie met de server. Probeer de pagina opnieuw te laden of de handeling opnieuw uit te voeren.

 
 
cookie

Amway gebruikt cookies op deze website. Door gebruik te maken van deze website accepteer je het gebruik ervan. Meer informatie vindt u in onze Privacy en Cookie verklaring.

cookie