RETOURBELEID

PROCEDURE VOOR HET RETOURNEREN VAN PRODUCTEN

Deze procedure geldt uitsluitend voor producten die ABO's of klanten rechtstreeks bij Amway hebben besteld. Klanten die de producten bij hun ABO hebben besteld, moeten contact opnemen met de ABO voor de retourprocedure.

1. Om uw retouraanvraag te voltooien, moet u ingelogd zijn bij uw account, ga naar 'Mijn bestellingen', selecteer de bestelling en klik daarna op "Mijn retourzendingen". Volg het menu om uw verzoek met succes te voltooien.

2. Geef uw pakket op met het aangekondigde retouradres en voeg het retournummer (RMA) toe. Lever uw pakket af bij het lokale postkantoor en bewaar het traceernummer voor uw administratie. Na ontvangt bij Amway worden de goederen en documenten gecontroleerd op volledigheid en feitelijke juistheid in overeenstemming met de regels voor het retourneren van goederen (zie hieronder). Indien van toepassing wordt een terugbetaling of vervanging verstrekt.

Algemene regels voor het terugsturen van producten

1. Staat van het product: Er worden alleen producten vergoed die

– een gebrek vertonen;

– beschadigd waren bij aflevering, waarbij dit niet onmiddellijk op het moment van levering kon worden vastgesteld,

– zijn teruggezonden door ABO’s of klanten op basis van de Amway Tevredenheidsgarantie, die in het betreffende geval van toepassing is.

Beschadigde producten of producten die niet meer verkocht kunnen worden omdat ze verkeerd zijn bewaard en/of gebruikt, zullen niet worden vergoed en zullen worden teruggezonden.

2. Verzendingskosten: Verzendingskosten worden door Amway aan u terugbetaald, als u de voordeligste verzendoptie kiest.

3. Afrekening: Het retourbedrag wordt direct gecrediteerd conform de geselecteerde terugbetalingsmethode.

4. Retouraanvragen worden automatisch verwijderd als de producten niet binnen 3 maanden naar Amway worden teruggestuurd.